Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

Van Commercieel Directeur naar Business Storytelling

"Ja, echt waar. Ik heb mijn baan als Commercieel Directeur opgezegd en ben gestart met Business Storytelling."

Logisch dat ik hier veel vragen over krijg. Waarom zou je dat doen? Tja, daar is dan ook wel een "dingetje" aan vooraf gegaan.

Waarom ik deze stap zette en wie ik ben? Dat vertel ik je graag.

Een gepassioneerde kerel met meer dan 20 jaar ervaring in Sales-, Lijn- en Directiefuncties. Jarenlang coachte ik vol overgave medewerkers, bediende ik klanten en begeleidde ik verandertrajecten. Ik zat vol energie, genoot van alles en was voortdurend op zoek naar de volgende uitdaging. Goed in mijn werk en samen met mijn teams succesvol in de dingen die we deden.

Tot de 14e oktober in 2016. Dat ene moment...

This is only the first chapter of my story...

Boem!

Veertien oktober 2016 ging het mis…

Vroeg naar het werk. Meetings, presentaties en klantbezoeken. Een gewone dag… tot er om 19.00 uur  op de terugweg iets knapte. Mijn lampje ging letterlijk en figuurlijk uit…..

Wat is me overkomen? Waarom ik en waarom nu? Waarom kreeg ik energie van de dingen die ik deed en nu niet meer? Waarom liep het lekker en gaat het nu mis? 

Het duurde even voordat ik de antwoorden vond, maar toen was het me volkomen duidelijk. Maanden was ik druk geweest met "koude" dingen. Procedures, processen, analyses, piketpaaltjes en data. Zelfs de leukste klantbezoeken waren functioneel geworden.

Ik was druk met content en nam steeds minder tijd om het verhaal dat erbij hoorde te vinden en te vertellen. Naar mijn team en naar klanten. Dat zorgde voor onbegrip, onduidelijkheid, dubbel werk, mindere resultaten....en een lege accu.

Mooie les, maar wat doe je ermee?

Geleerde les

Wat wil ik, waar ben ik goed in, waar geloof ik in en waar gaat mijn hart sneller van kloppen? Wat maakte me succesvol en wat niet? Wat zie ik om me heen gebeuren?

De wereld wordt steeds functioneler, big data lijkt een toverwoord en we vangen alles in een proces, procedure of powerpoint. Belangrijk, maar genoeg is het niet. Zo krijg je je producten niet verkocht, medewerkers niet in beweging en een verandering niet doorgevoerd. Mensen willen weten waarom, ze willen het hele verhaal kennen.

Waarom doen we het zo, welk verhaal hoort bij dat product, waarom werk ik bij een geweldig bedrijf? Waarom is die verandering echt noodzakelijk? Waarom zijn wij anders?

Er is balans nodig tussen content en context, tussen ratio en emotie, tussen functioneel en persoonlijk.

Business Storytelling

Ik heb mijn baan als Commercieel Directeur opgezegd en ben gestart met Storybusiness. Storytelling in een zakelijke omgeving. Presenteren, Sales, Leiderschap, Veranderen, Ondernemen en Teams.

Nu heb ik de mooiste baan ter wereld. Elke dag mag ik professionals, managers, ondernemers, teams en bedrijven helpen bij het vinden, versterken en gebruiken van verhalen in een zakelijke omgeving. Leren hoe ze verhalen inzetten om te overtuigen, inspireren, activeren en motiveren.

Elke dag weer. Met passie, enthousiasme en betrokkenheid!

Trots

Ik ben er trots op dat Storybusiness vruchtbare grond heeft gevonden. Inspirerende trainingsdagen, presentaties met impact en coachingstrajecten in binnen- en buitenland.

Nog mooier vind ik het dat mijn overtuiging ook de overtuiging werd van deelnemers aan mijn trainingen. Ook zij zien de kracht en de impact van een goed verhaal. 

"Words are how we think, stories are how we link"

 

Komende workshops ...

29 oktober 2019
Presenteren met een verhaal; Storytelling

"Pfff...wat een saaie presentatie...."

Wil je niet dat ze dat over jou zeggen? Wil je de aandacht vasthouden, jouw boodschap overbrengen? Je medewerkers, collegae en klanten in actie krijgen? 

Mooi! Dat is wat je leert in deze workshop!

Lees meer

30 oktober 2019
Sales met een verhaal; Storytelling

"We kijken uit naar een mooie samenwerking..."

In 1 dag dag leer je alles over én werk je aan de 8 verhalen die je aan je prospect moet vertellen.

Verhalen die naadloos aansluiten op iedere salesfunnel én die je brengen van kennismaking tot het sluiten van de deal.

Lees meer

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden