Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

Inkopen met een verhaal; Storytelling

  • Workshop van 9.30 uur tot 16.00 uur
  • Maximaal 6 deelnemers
  • Inschrijven voor €495,- exclusief BTW
  • 15% korting op 2e deelnemer per organisatie
  • Tot 2 maanden na de workshop sparren en feedback
  • In-company is natuurlijk mogelijk.
  • Certificaat: "Inkopen met een verhaal; Storytelling!"
Agenda
Logic explains, stories persuade

Inkoop en Storytelling

"Echt...dit systeem, deze switch en een ander proces gaat zorgen voor verbetering en een beter rendement...en het werk wordt voor iedereen ook nog eens makkelijker.

Hoe overtuig je het management? Hoe krijg je invloed? Hoe bouw je aan een toekomstgerichte samenwerking met leveranciers? Hoe zorg je ervoor dat er interne betrokkenheid ontstaat...en na de implementatie blijft?

Inkoop heeft in veel gevallen nog het stempel van "kostenbespaarder." Leveranciers zien Inkoop als "citroenpers" en de interne organisatie laat vooral onbegrip zien voor een verandering. "Het moest zeker weer goedkoper? Aan ons is niets gevraagd...anders zou het..."

En dat terwijl je wilt bouwen aan relaties én aan betrokkenheid. Dat vraagt om andere communicatieve vaardigheden.

Is dit een workshop voor jou?

Wil jij Inkoop anders profileren of positioneren binnen de organisatie? Zie jij vanuit Inkoop mogelijkheden om interne en externe samenwerkingen te verbeteren. Zie jij mooie kansen voor het bedrijf? Maar...is het een uitdaging om het management daarvan te overtuigen. Of vind je het lastig de interne organisatie mee te nemen in het waarom van keuzes?

Zoek je een manier om al in het voortraject betrokkenheid te creëren? Zodat afgesloten contracten ook daadwerkelijk worden uitgenut.

Misschien ben je op zoek naar manieren om een andere dialoog te starten met jouw leveranciers? Van klassieke inkoop naar gezamenlijke waardecreatie.

Dan gaat deze workshop jou helpen!

Het beinvloeden van het management, het overtuigen van de interne organisatie en het vormgeven van een toekomstgerichte samenwerking met leveranciers, betekent een ander soort communicatie. Je hebt niet alleen de cijfers, maar ook het verhaal nodig. Businesss Storytelling!

We hebben het over...

  1. Inkoop en Storytelling
  2. De inkoper en de verteller
  3. De dynamiek van Storytelling
  4. Leer- en beslisstijlen
  5. Presentatietechnieken; Show en Tell
  6. Vinden van het juiste verhaal
  7. Het strategisch inzetten van verhalen
  8. Storytelling integreren in je inkoopproces
  9. De opbouw van een verhaal in 9 stappen

Content én Context

Natuurlijk hebben we het over "technieken" maar dat doen we niet te lang. In deze workshop investeren we in het "vinden van betrokkenheid." En dat maak je niet door het braaf doorlopen van alle inkoopfases. Dat draagvlak vind je door jezelf en jouw ervaringen in te zetten als belangrijkste instrument. Content én context.

Om 17.00 uur...

  1. Weet je waarom Storytelling altijd werkt.
  2. Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslisstijlen van jouw gesprekspartners.
  3. Weet je hoe je met Storytelling betrokkenheid kunt vinden en houden.
  4. Verdedig je weerstanden niet, maar vertel je erover.
  5. Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
  6. Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.
  7. Ken je de belangrijkste vertel-technieken en weet die toe te passen.
  8. Heb je genoten van een energieke dag...en heb je zin om ermee aan de slag te gaan.

Je krijgt mij erbij!

Van mij mag je verwachten dat ik je met passie en enthousiasme help, prikkel, ondersteun, uitdaag en...confronteer. Van mij mag je feedback verwachten waar je niet alleen tijdens de workshop iets mee kunt, maar ook daarna. 

En van mij mag je verwachten dat ik je voorbeelden geef, eigen ervaringen én belevenissen deel. Succesvolle én minder succesvolle...

Oh...en je mag natuurlijk een flinke dosis humor verwachten!

Open of in-company

Weet jij dat betrokkenheid de sleutel is tot een succesvol inkooptraject. Wil jij werken aan jouw communicatieve vaardigheden?Meld je dan aan via een open inschrijving.

De groep is klein, waardoor er veel tijd is om te oefenen, om feedback te krijgen en...te leren van andermans ervaringen.

Wil je samen met je collegae deze workshop volgen of is deze workshop een mooi onderdeel van een Inkoopmeeting? Dat kan! Vraag me dan naar de mogelijkheden.

Wanneer je je inschrijft, neem ik binnen 2 dagen contact met je op om te toetsen of jouw verwachtingen passen bij de betreffende workshop. Pas daarna is de inschrijving definitief. Zo weet je zeker dat je krijgt wat je verwacht!

Inkopen met een verhaal; Storytelling

... en wat anderen hierover zeggen.

Ank Ligtvoet

Inkoopadviseur / Gem. Alphen a/d Rijn

Bedankt voor de inspirerende, zeer leerzame workshop "Inkopen met een verhaal; Storytelling!" De zeer aansprekende voorbeelden, het werken in kleine groepjes, de ruimte die je gaf om te oefenen en jouw feedback waren voor mij heel waardevol. De dag zelf is een verhaal op zich ;-). Fijne bagage om mee te dragen!

Jeroen Teuns

Inkoopmanager / Lamb Weston

We krijgen de toegevoegde waarde van Inkoop moeilijk uitgelegd. Het gaat niet alleen om besparen. Met Storytelling kan ik Inkoop een gezicht geven. Het balanceren tussen functioneel en persoonlijk sprak me aan. Harry gebruikt pakkende voorbeelden en een goede dosis humor. Het kunnen leren van vakgenoten was een mooie bijvangst. Aanrader voor de "Inkoper 2.0” 

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden