Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

Sales met een verhaal; Storytelling

  • Workshop van 9.30 uur tot 16.00 uur
  • Maximaal 6 deelnemers
  • Inschrijven voor €295,- exclusief BTW
  • 15% korting op 2e deelnemer per organisatie
  • Tot 2 maanden na de workshop sparren en feedback
  • In-company is mogelijk
  • Certificaat: "Sales met een verhaal; Storytelling!"

Eerstvolgende workshop 'Sales met een verhaal; Storytelling' is op 11 april 2019. De locatie voor deze workshop is Breda

Direct inschrijvenAgenda
Logic explains, stories persuade

Sales met een verhaal; Storytelling!

Nadat je bent meegenomen in de saleskracht van Storytelling, waarom het werkt, hoe het werkt en wat je er allemaal mee kunt, gaan we aan de slag met het uitwerken van een eigen verhaal dat past bij jouw werksituatie. Een verhaal, dat je de volgende dag direct kunt gebruiken bij jouw klanten of prospects. Interactief én praktijkgericht!

Natuurlijk hebben we het over "technieken" maar dat doen we niet te lang. In deze training investeren we in het "maken van het verschil." Hoe overtuig je de klant, hoe maak je verbinding, hoe ga je om met weerstanden  en hoe breng je jouw product of dienstverlening tot leven?

 We gaan op zoek naar het best passende verhaal, werken het uit en oefenen in het vertellen van het verhaal.

Om 16.00 uur...

  1. Weet je waarom Storytelling altijd werkt.
  2. Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslissstijlen van jouw klant of prospect.
  3. Ben je bekend met typen "salesverhalen"
  4. Verdedig je weerstanden niet, maar vertel je erover.
  5. Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
  6. Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.
  7. Ken je de belangrijkste verteltechnieken en weet die toe te passen.
  8. Ben je in staat jouw salesratio direct te verhogen.
  9. Heb je genoten van een energieke dag...en sta je te popelen om ermee aan de slag te gaan.

En...je hebt een verhaal, dat je de volgende dag direct kunt gebruiken!

We hebben het over...

  1. Sales en Storytelling; De verkoper en de verteller
  2. De dynamiek van Storytelling
  3. Leer- en beslisstijlen van klanten
  4. Offerte-, Referentie-, Product- en Persoonlijke verhalen
  5. Omgaan met weerstanden en tegenwerpingen
  6. Vinden van het juiste verhaal
  7. Jouw klantgesprek krachtiger en boeiender maken
  8. Het strategisch inzetten van verhalen
  9. Verhalen integreren in je verkoopgesprek
  10. De opbouw van een verhaal in 9 stappen

Je krijgt mij erbij!

Van mij mag je verwachten dat ik je met passie, enthousiasme en humor help, prikkel, ondersteun, uitdaag en...confronteer. Van mij mag je feedback verwachten waar je niet alleen tijdens de workshop iets mee kunt, maar ook daarna. 

En van mij mag je verwachten dat ik je voorbeelden geef, eigen ervaringen én belevenissen deel. Succesvolle én minder succesvolle...

Open of in-company

Wil jij jouw klanten overtuigen, het verschil maken? Wil jij van jezelf de belangrijkste verkooptool maken? Meld je dan aan via een open inschrijving.

De groep is klein, waardoor er veel tijd is om te oefenen, om feedback te krijgen en...te leren van andermans ervaringen.

Wil je samen met je collegae deze workshop volgen of is deze workshop een mooi onderdeel van een Salesmeeting? Dat kan! Vraag me dan naar de mogelijkheden.

Wanneer je je inschrijft, neem ik binnen 2 dagen contact met je op om te toetsen of jouw verwachtingen passen bij de betreffende workshop. Pas daarna is de inschrijving definitief. Zo weet je zeker dat je krijgt wat je verwacht!

Sales met een verhaal; Storytelling

... en wat anderen hierover zeggen.

Nils Maronier

Head of Consultancy / Swift International

Harry provided a workshop on Business Storytelling to allow our consultants to experiment with other ways of conveying our message to move our customers into action. His enthusiasm and individual attention helped our team to become better at using storytelling to create relationships and to deliver projects on time while exceeding expectations.

Willem Schuitemaker

Ondernemer / MKB2DAY

Jij hebt mij geholpen een uniek verhaal te maken gericht op bedrijfsoptimalisatie, recht uit het hart en passend bij mijn bedrijfsfilosofie. Samen werkten we aan een verhaal, dat in elke situatie toepasbaar is en voor iedereen herkenbaar. En dicht bij mij blijft. Een absolute aanrader voor iedere ondernemer die op zoek is naar zijn eigen unieke verhaal.

Evert Wiersma

Salesmanager / DD Reclame

Bij Harry heb ik de workshop "Sales met een verhaal; Storytelling" gevolgd. Wat een ontzettend gave en onderscheidende materie om te gebruiken in een verkoopgesprek! Ik had nooit gedacht dat ik al zoveel bruikbare verhalen zou hebben, die veel meer doen dan het opdrammen van droge feiten. Bedankt voor deze leerzame training.

Jetske den Boer

Senior Project Manager / L.I.B.

Ik volgde deze workshop bij Harry ter voorbereiding op een belangrijke klantpresentatie. Ik twijfelde of ik er iets aan zou hebben. Maar ik wilde zeker weten dat ik er alles aan had gedaan om de klant te behouden. Het was onwijs leuk en leerzaam én de klant heb ik behouden. Thanks, ik ga je aanbevelen!

Sytske Schoenmakers

Ondernemer / Rebels & Roots

Coaching hielp me bij het scherp krijgen van de boodschap, maar ik werd af en toe echt gek van je vragen. Dezelfde techniek pas ik toe op mijn eigen klanten, maar dat is bij jezelf wat lastig. En jij bent daar een meester in. Ik heb enorm gelachen en er veel aan gehad. Ik beveel je van harte aan. Laat je mensen wel weten dat ze regelmatig de comfortzone verlaten? :-)

Toon Sommerdijk

Accountmanager / Heineken

In mijn klantgesprekken kan ik makkelijk een relatie leggen. Ik bleef het alleen lastig vinden om te gaan met weerstanden. Op de één of andere manier sla ik dicht en schiet ik heel snel in de "ja, maar...modus".

Eerst ademhalen en vervolgens vooral niet met koude argumenten komen. Over de belangrijkste weerstanden kan ik nu vertellen. 

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden