Agenda
MENU
presentatiesworkshopscoachingreferentiesharry slagmancontact

Van Commercieel Directeur naar Storytelling...

"Ja, echt waar. Ik heb mijn baan als Commercieel Directeur opgezegd en ben gestart met  Storytelling in een zakelijke omgeving."

Natuurlijk krijg ik daar veel vragen over. Waarom zou je dat doen? Tja, daar is ook wel een "dingetje" aan vooraf gegaan.

Twintig jaar lang was ik werkzaam in verschillende Sales-, Lijn- en Directiefuncties. Gepassioneerd en vol overgave coachte ik medewerkers, bediende klanten en begeleidde verandertrajecten. Ik zat vol energie, genoot van alles én was voortdurend op zoek naar de volgende uitdaging. Goed in mijn werk en samen met mijn teams succesvol in de dingen die we deden.

Tot de 14e oktober in 2016. Dat ene moment...

This is only the first chapter of my story...

Boem!

Veertien oktober 2016 ging het mis…

Vroeg naar het werk. Meetings, presentaties, klantbezoeken. Een gewone dag… tot er om 19.00 uur op de terugweg iets knapte. Mijn lampje ging letterlijk en figuurlijk uit…..

Wat is dit? Waarom ik en waarom nu? Waarom kreeg ik energie van de dingen die ik deed en nu niet meer? Waarom liep het lekker en gaat het nu mis? 

Het duurde even voordat ik de antwoorden vond, maar toen werd het me volkomen duidelijk. Maanden was ik druk geweest met "koude" dingen. Procedures, processen, analyses, data en "piketpaaltjes." Zelfs de leukste klantbezoeken waren functioneel geworden.

Ik was druk met content en nam steeds minder tijd om het verhaal dat erbij hoorde te vinden en te vertellen. Naar mijn team én naar klanten. Dat zorgde voor onbegrip, onduidelijkheid, dubbel werk, mindere resultaten....én een lege accu.

Tijd voor een nieuw hoofdstuk!

Geleerde les

Wat wil ik, waar ben ik goed in, waar geloof ik in en waar gaat mijn hart sneller van kloppen? Wat maakte me succesvol en wat niet? Wat zie ik om me heen gebeuren?

De wereld wordt steeds functioneler, big data lijkt een toverwoord en we vangen alles in processen, procedures of bulletpoints. Niets mis mee, maar genoeg is het niet. Zo krijg je je producten niet verkocht, medewerkers niet in beweging en een verandering niet doorgevoerd. Mensen willen weten waarom. Ze willen het hele verhaal horen.

Waarom doen we het zo, welk verhaal hoort bij dat product, waarom werk ik bij een geweldig bedrijf? Waarom is die verandering echt noodzakelijk? Waarom zijn wij anders dan de concurrent?

Er is balans nodig tussen content en context, tussen ratio en emotie, tussen functioneel én persoonlijk.

Zakelijke kracht van verhalen

Ik heb mijn baan als Commercieel Directeur opgezegd en ben gestart met mijn eigen bedrijf Storybusiness. Storytelling in een zakelijke omgeving. Op het gebied van Sales, Leiderschap, Presenteren en Ondernemen.

Nu heb ik de mooiste baan ter wereld. Elke dag mag ik professionals, managers, ondernemers, teams en bedrijven helpen bij het vinden, versterken en gebruiken van verhalen in een zakelijke omgeving. Leren hoe ze verhalen inzetten om te overtuigen, inspireren, activeren én motiveren.

Elke dag weer. Met passie, enthousiasme en energie!

Trots

Ik ben er trots op dat Storybusiness vruchtbare grond heeft gevonden. Inspirerende trainingsdagen, presentaties met impact en coachingstrajecten in binnen- en buitenland.

Nog mooier vind ik het dat mijn overtuiging ook de overtuiging werd van deelnemers aan mijn trainingen. Ook zij zien de kracht en de impact van een goed verhaal. 

"Words are how we think, stories are how we link"

 

Komende workshops ...

2 december 2020
Sales met een verhaal; Storytelling

"We kijken uit naar een mooie samenwerking..."

In 1 dag dag leer je alles over én werk je aan 8 verhalen die je aan je prospect moet vertellen.

Verhalen die aansluiten op iedere salesfunnel én die je brengen van kennismaking tot het sluiten van de deal.

Lees meer

8 december 2020
Presenteren met een verhaal; Storytelling

"Wat een gave presentatie...."

Wil je dat ze dat over jou zeggen? Wil je de aandacht vasthouden, jouw boodschap overbrengen? Je medewerkers, collegae en klanten in actie krijgen? 

Mooi! Dat is wat je leert in deze workshop!

Lees meer

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden