Agenda
MENU
sprekerworkshopscoachingblogreferentiesharry slagmancontact

Business en Storytelling

"Storytelling en Business horen bij elkaar...."

Wat je ook wilt bereiken. In je eentje kom je er niet. Je hebt er anderen bij nodig. 

Deel je de cijfers, geef je een opdracht, "spuug" je alle voordelen op tafel?

Of doe je iets anders?

Purposefull storytelling isn't show business, it's good business

Logic explains, stories persuade

Klanten, collegae en medewerkers zijn meer dan functionarissen of een doelgroep. Het zijn mensen!

Dat betekent dat feiten, bulletpoints en koude argumenten niet genoeg zijn om mensen enthousiast te krijgen voor jouw ambities en doelstellingen.

Mensen willen eerst weten waarom, ze willen het begrijpen én ze willen er een beeld bij hebben Pas dan besluiten ze of het de moeite waard is, of ze mee willen doen én in actie willen komen. 

Gaat het om...

  1. leiderschap
  2. ondernemen
  3. sales

...of misschien wel iets heel anders. Vertel een verhaal!

Leiderschap en Storytelling

"Snappen jullie het nu nog niet? Waarom gebeurt er niets? Ik heb nog zo gezegd dat..."

Tientallen keren heb ik het mezelf horen zeggen in een overleg en na een presentatie. Weerstand, véél vragen en uiteindelijk gebeurde er niets! Inmiddels ben ik heel wat wijzer geworden. Het lag niet aan hen. Het lag aan mij..

Ik maakte leiderschap veel te ingewikkeld!

Leiderschap en Storytelling.  Lees verder......

Ondernemen en Storytelling

"Waarom ben ik dit bedrijf ook alweer begonnen...?

Als het goed is, is jouw bedrijf anders dan al die andere bedrijven. Je biedt andere oplossingen en bent vernieuwend. Je bent uniek in je soort. Kun je dat ook onder woorden brengen?

Wat vertel jij om ideeën in de markt te zetten en klanten te interesseren?

Ondernemen en Storytelling. Lees verder......

Sales en Storytelling

"We hebben gekozen voor een ander..."

Sales is een prachtig vak én... één van de meest uitdagende. Druk op doelstellingen, veranderende markten, concurrentie, twijfelende klanten en te vaak een ongrijpbaar beslisproces.

Je hebt alle vaardigheden in huis en de producten of diensten zijn top. Toch loopt het te vaak net even anders dan gedacht en kun je het verschil niet maken.

Productspecificaties, scherpe tarieven en het netjes doorlopen van "verkoopfases"  zijn zelden de reden om met jou in zee te gaan. Er is nog iets nodig.....

Sales en Storytelling.  Lees verder...... 

Kan ik je helpen?

Wil je weten hoe de zakelijke kracht van verhalen jou kan helpen? Kom maar op!

Weet je het al en ben je benieuwd wat er mogelijk is? Kijk dan vooral eens naar de workshops, presentaties of coachingsmogelijkheden.

Eerst weten hoe anderen de samenwerking hebben ervaren? Met trots verwijs ik je naar de referenties.

Wat anderen zeggen ...

Thea Bongers

Locatiemanager / Humanitas

Harry blijf je verhalen vertellen, je zult een inspiratie zijn voor velen! Je hebt het vermogen je verhaal te vertellen en te reageren op de inbreng van het publiek zonder het doel v/d dag te vergeten.

Reacties; “hij bracht het met humor, zó moeten we met onze klanten omgaan, de sfeer was meteen goed, de boodschap blijft hangen”. 

Dennis Schipper

Commercieel Manager / Van de Lande

Wat tof was dat! Harry liet ons, in al zijn enthousiasme, zien hoe je meerwaarde in je (sales)verhaal creëert.

Een leuke sessie voor het management team samen met de afdeling verkoop. Ook de vooraf ietwat sceptische collega’s waren enthousiast en kijken terug op een zeer geslaagde workshop. Naast het feit dat het een nuttige en leerzame dag was leer je ook je collega’s onderling beter kennen en begrijpen.

Leuk, nuttig en zeker aan te bevelen!

Meer weten?
Ik hoor graag jouw verhaal...

Ik ben te bereiken op 06-30795087 of per mail via harry@storybusiness.nl

Op de hoogte blijven van
mijn boek ‘Me, myself
and my story?’
Ontwerp & realisatie
Regenmakers Reclamestudio
Onze algemene voorwaarden